http://minalunk.hu Nyomtatás
 
2019-01-11 11:20

Így hívjon segítséget a hajléktalan emberekhez

|

A havazás időszakában megemelkedik a diszpécserközpontokba érkező utcai telefonhívások száma. A tapasztalatok alapján a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársai öt pontban foglalták össze, mire figyeljünk,  amikor bejelentést teszünk arról, hogy ha egy hajláktalan embertársunk azonnali segítségre szorul.
hirdetés
A töredék információk, hibás bejelentések ugyanis esetenként nehéz helyzetbe hozzák az ellátást végző szakembereket.

1. A bejelentő maradjon higgadt, szánjon időt a segítségnyújtásra, álljon meg a helyszínen, győződjön meg a pontos címről és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.

2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, mit kell kérdeznie, közben vizsgálja meg a környezetet, vizes-e a ruhája, van-e sérülése.

3. A diszpécser kérdéseire próbáljon meg pontos választ adni, szóljon, ha bizonytalan valamiben.

4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utána néz a háttér információknak, beazonosítja a területet, egyértelműsíti a bejelentőtől kapott részleteket. Ez több percet is igénybe vehet. Előfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.

5. Ha valamilyen sürgős teendő adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.

A budapesti hajléktalan ellátó diszpécserközpont a 06-1-338 4186-os telefonszámon hívható. Ezen a télen a Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentéseket követően a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetekben pedig értesíti a mentőszolgálatot.


Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.