Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkárának Bükfürdőn tartott előadása szerint a 81-es főút négysávúsításáról is döntött már a kormány. Ebben pontos dátumot nem említenek. Idézzük a közútfejlesztéssel foglalkozó hírt (kiemelve a 81-esre és a 13-asra vonatkozó részt): " />
  • Fincsi
  • Stulpkft
  • Party Pince
  • Gress2000
  • Ottomax
  • VizivilágHétkuti
  • Öreg Prés Étterem
  • GeszlerPince
  • Konturdou
  • Lampert Óra
  • KátaiSzerviz
  • FényszóróPolírozás
  • Fischer Barkács
  • Vianni
  • Wekerle
  • KIsvakond
  • SzeletBurkTegla

Rovatok:

Fejér megye Mór Magazin Az államtitkár szerint már döntöttek a 81-es út négysávúsításáról
2019-04-11 11:02

Az államtitkár szerint már döntöttek a 81-es út négysávúsításáról

|

A Magyar Távirati Iroda április 10-i szerdai közleményében Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkárának Bükfürdőn tartott előadása szerint a 81-es főút négysávúsításáról is döntött már a kormány. Ebben pontos dátumot nem említenek. Idézzük a közútfejlesztéssel foglalkozó hírt (kiemelve a 81-esre és a 13-asra vonatkozó részt):

Három éven belül kiépül a Szombathely-Körmend-Zalaegerszeg és az M7-es autópálya közötti új közúti kapcsolat, zajlik a kivitelezési program - jelentette ki szerdán Bükfürdőn a Közlekedéstudományi Egyesület által rendezett közlekedésfejlesztési és beruházási konferencián előadásában Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

    Elmondta, hogy elkezdődött a kivitelezés az M86-os autóút Körmend és Szombathely közötti szakaszán, megépül az M76-os autóút Zalaegerszeg és Körmend közötti szakasza, de hamarosan indulhat a 8-as főút négy nyomsávúsítása a litéri és a füredi csomópont között is, valamint Veszprémben is megépül a 8-as és a 82-es főutak összekötő szakasza.

    Az államtitkár szavai szerint már döntött a kormány a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról, ami részben tehermentesítené az  M1-es autópályát és az M5-ös autópályát a budapesti átkeléstől.

    Mosóczi László előadásában szólt arról is: nemrég fejeződött be egy 106 milliárd forintos komplex útfelújítási program, amelynek köszönhetően 1500 kilométeren újult meg a közúthálózat az ország minden szegletében.

    Úgy fogalmazott: ebből az útfelújítási programból "kimaradt" egy 16,4 milliárd forintos csomag, amit az idén fognak megvalósítani, ennek részleteiről szavai szerint a következő kormányülésen döntenek.

    A forrás rendelkezésre áll, a tervek megvannak, a kivitelezés pedig még ebben az évben be is fejeződhet - mondta.

    Mosóczi László hangsúlyozta: a magyar falu program keretében még az idén 50 milliárd forintot fordítanak mellékutak és helyi utak felújítására, jövőre pedig szintén 50 milliárd forint forrás áll majd rendelkezésre ugyanerre a célra.

    Megemlítette, hogy évente 320 milliárd forint forrást biztosít a kormány az autópálya-építési program folytatására, szavai szerint ez az összeg az, amit a magyar költségvetés elbír, és amire az építőipari kapacitás is rendelkezésre áll.

    Vasúti fejlesztésekről szólva az államtitkár kiemelte, prioritást élvez a főváros és a megyeszékhelyek közötti vasúti összeköttetések fejlesztése úgy, hogy a vonalakon 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhessenek a vonatok, a megyeszékhelyek közötti vonalakon pedig legalább 100-120 kilométeres legyen az óránkénti sebesség.

    Szavai szerint ugyancsak fontos cél a budapesti elővárosi közlekedés folyamatos fejlesztése, a HÉV-vonalak felújítása és bővítése, az elöregedett szerelvények korszerűbbre cserélése.

    Ismertetése szerint javítani kell a vasút energiafelhasználásán, folytatni kívánják a digitalizációt, amelynek fontos része az utastájékoztatás korszerűsítése.

    Szintén műszaki fejlesztések kellenek Mosóczi László felsorolása szerint a Budapest-Bécs közötti összeköttetés gyorsításához, zajlik a Budapest-Pozsony-Prága-Varsó nagysebességű vasúti összeköttetés tervezése, készül a részletes megvalósíthatósági tanulmány.

    A várható eredmények természetesen attól is függnek, hogy az Európai Unió milyen finanszírozási forrásokat biztosít majd vasútfejlesztésre a 2021-2027-et-es időszakban - jegyezte meg.


2019. április 10.

-MTI-



 

Címlapkép: uteppark.hu

 



Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
  • Festekhaz
  • FlajszSirko
  • KormendiSirko
  • Cserépkályha
  • DrSzekely
  • DrBenkZoran
  • Eletvital
  • GoodsMarket
  • KIsvakondjobb
  • ZafirFürdő
  • MalmasAgrar
  • Info Sziget
  • Generali
  • Family Center
  • Palló
  • BitterSzucsMuhely
  • Winkler Gumi
  • kosarszkyminalunkjobbnagy
  • LangmáhrAutosbolt
  • Nyikosingatlan