• SzeletBurkTegla
  • VizivilágHétkuti
  • Öreg Prés Étterem
  • GeszlerPince
  • hirdessen tatab

Rovatok:

Komárom-Esztergom megye Tatabánya Magazin Petíció az elkerülő útért
2019-04-18 14:36

Petíció az elkerülő útért

|

Több mint hatezren látták el kézjegyükkel azt a petíciót, amely a Komárom-Esztergom megyei Környén évtizedek óta tapasztalható és ezzel a térség életét is sújtó, elviselhetetlen mértékű átmenő forgalomra kívánja felhívni a szaktárca, a politikai élet szereplői, a kormány figyelmét.
Az aláírásgyűjtést két környei magánszemély, Miksó Lajos és Vida Zsolt indította el március 22-én, a több ezer aláírás alig 4 hét alatt gyűlt össze.

A petíciós íveket Miksó Lajos adta át április 17-én Beke László, Környe polgármestere számára azzal a kéréssel, hogy az eredeti aláírásokat tartalmazó íveket juttassa el a szaktárcához, másolatban a megye valamennyi országgyűlési képviselőjéhez, a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat elnökének, a Magyar Közút Non Profit Zrt. megyei igazgatójának. Továbbá, a település vezetője kérje meg a térség országgyűlési képviselőjét, Czunyiné Dr. Bertalan Juditot, hogy lakossági fórum keretében tájékoztassa a környei és környékbeli állampolgárokat az elkerülő út megépítésének aktuális helyzetéről, s arról, hogy milyen segítséget tud nyújtani a mielőbbi megvalósulás érdekében.

Az ívek átadásakor a kezdeményező elmondta: korábban többször elhangzott, hogy azért késlekedik immáron évtizedek óta az elkerülő út megépítése, mert a 4 600 lelket számláló Környén tapasztalható, mára elviselhetetlen mértékű forgalom csak a falu problémája. Ennek ellentmond az a tény, hogy a petíciót 2 037 környei, és 4 209 más településen élő látta el kézjegyével, az íveken például 1 521 tatabányai, 849 oroszlányi, 294 tatai, 207 kecskédi, 205 vértessomlói, 158 bokodi, 88 várgesztesi, 81 dadi, 76 kömlődi név szerepel. Az is érzékelteti a helyzet súlyosságát, hogy a két magánszemély kezdeményezéséhez több mint 100 önkéntes csatlakozott, és segített a gyűjtésben.

(A petíció szövege így szólt: aláírásommal támogatom azon lakossági kezdeményezést, melynek célja a kormány figyelmének hangsúlyos felhívása a Környén hosszú évek óta tapasztalható és ezzel a térség életét is sújtó, elviselhetetlen mértékű átmenő forgalomra. Aláírásommal kérem az elkerülő út mielőbbi megépítését, a beruházás megvalósulásáig a településen található közlekedési lámpák összehangolásának felülvizsgálatát, szükség szerinti módosítását, valamint minden olyan forgalomtechnikai beavatkozást, mely segít a mindennapi közlekedést könnyebbé, biztonságosabbá tenni.)

Beke László polgármester az ívek átvételekor hangsúlyozta: a környei önkormányzat a rendelkezésére álló eszközökkel évek óta igyekszik mindent megtenni az elkerülő út megépítése érdekében, de az messze meghaladja a helyhatóság kompetenciáit. A polgármester szerint az is komoly probléma, hogy a falun áthaladó országos közutak mellékút besorolásúak, (8119., 8135.) így ezeket szakaszokat nem érintik azok a fejlesztések, melyekre a forgalomszámlálási adatok alapján igencsak szükség lenne, s melyeket hosszú évek óta szorgalmaz a falu. Beke Lászlótól elhangzott: értesülve az aláírásgyűjtésről, már meg is kérte a legfrissebb forgalomszámlálási adatokat, melyek elrettentőek.

Környe faluközpontjába Tatabánya irányából naponta átlagosan 10 910 egységjármű, 598 nehézgépjármű, Tata felől 4 475 egységjármű, 441 nehézgépjármű érkezik, a vasúti sorompónál 8 146 egységjárművet és 487 nehézgépjárművet számoltak, miközben az M3 autópálya napi átlagos forgalma 12 528 Görbeháza és Nyíregyháza között.

Környén 2004-ben már szintén indult lakossági kezdeményezésként aláírásgyűjtés a falut elkerülő út mielőbbi megépítése érdekében. A rendelkezésre álló iratok szerint az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság a problémafelvetésre reagáló, 2004 májusában kelt levelében ez is olvasható: "Végleges, jó megoldást Környe problémáira a 8119 j. összekötő út Környét északról elkerülő 4,8 km hosszú szakaszának megépítése fog nyújtani. Ez a beruházás az országos közúthálózat fejlesztésének 2007. évi indítással és 2008. évi befejezéssel szerepel. A tárca tervei szerint 2006. évig fejeződnek be az előkészítési munkálatok."

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztályának vezetője 2004 júliusában így írt: "Egyetértünk abban, hogy az északi elkerülő szakasz önmagában nem jelent teljes értékű megoldást, mert utóbbi a nagyon fontos Oroszlány - Tatabánya viszonylatban nem biztosít közvetlen kapcsolatot. A déli elkerülő szakasz megvalósíthatóságának vizsgálatáról a Komárom-Esztergom Megyei Állami Közútkezelő Kht. felé intézkedtünk." 

 
Fentiekről Salamon Gyöngyi tájékoztatott



 

Nyomtatás
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó, itt regisztrálhat!

Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.

Ehhez az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
  • KormendiSirko
  • Palló
  • Cserépkályha
  • Jobb hirdessen