Kinek a feladata lenne az utcatáblák elhelyezése, ki jogosult rá?
A helyi rendelet így szól:
9.§
(1) Utcanévtáblát a közterület kezdetén, végén, valamint minden betorkolló
közterületnél, mindkét oldalon, továbbá az egy oldalról betorkolló közterület
tengelyében az átellenes oldalon is fel kell szerelni.
(2) Az utcanévtáblát kerítésen, házfalon vagy ezek hiányában külön tartószerkezeten – jól látható helyen – kell elhelyezni.
(3) Az ingatlan tulajdonosa, kezelője vagy használója az utcanévtábla elhelyezését és az ezzel kapcsolatos munkálatokat tűrni köteles.
(4)Reklám célját szolgáló feliratot, táblát
a) utcanévtáblán nem lehet elhelyezni,
b) utcanévtábla körül úgy lehet elhelyezni, hogy ne zavarja annak tájékoztató
jellegét.
(5) Az utcanévtáblák egységes kialakításához előzetes Településfejlesztési,
Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottsági döntés szükséges.
10.§
(1) Közterületek elnevezésének megváltoztatása esetén a korábbi utcanévtáblákat a tájékozódás zavartalansága érdekében az elnevezéstől számított két évig eredeti helyükön kell hagyni és piros színű, átlós áthúzással kell ellátni. Az új
utcanévtáblát az áthúzott régi tábla fölé kell felszerelni.
(2) Az utcanévtáblákról a Polgármesteri Hivatal által megbízott szervezet gondoskodik (elhelyezés, láthatóság, karbantartás stb.
(A KÖZTERÜLETEK ELNEVEZÉSÉRŐL VALAMINT AZOK JELÖLÉSÉRŐL SZÓLÓ a 10/2007. (III.20.), 29/2009. (XI.30.), 18/2012. (V.25.), 19/2012. (V.25.), 8/2015. (III.30.), 29/2015. (XI.05.), 1/2020. (I.29.) és a 15/2021. (IV.14.)
önkormányzati rendeletek által módosított 68/2004. (XII.01.) rendelet
egységes szerkezetbe foglalt szövege)
És még egy információ: „Ha sérült utcanévtáblát lát, akkor jelezze a budaörsi Közterület-felügyeletnek: (23) 447-894, kozterulet@budaors.hu”
És ha hiányzik? Külön jelentsük, ha ilyet észlelünk, vagy lesz egyszer egy általános feltérképezés?
SzK