A töredék információk, hibás bejelentések ugyanis esetenként nehéz helyzetbe hozzák az ellátást végzõ szakembereket.
1. A bejelentõ maradjon higgadt, szánjon idõt a segítségnyújtásra, álljon meg a helyszínen, gyõzõdjön meg a pontos címrõl és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.
2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, mit kell kérdeznie, közben vizsgálja meg a környezetet, vizes-e a ruhája, van-e sérülése.
3. A diszpécser kérdéseire próbáljon meg pontos választ adni, szóljon, ha bizonytalan valamiben.
4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utána néz a háttér információknak, beazonosítja a területet, egyértelmûsíti a bejelentõtõl kapott részleteket. Ez több percet is igénybe vehet. Elõfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.
5. Ha valamilyen sürgõs teendõ adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.
A budapesti hajléktalan ellátó diszpécserközpont a 06-1-338 4186-os telefonszámon hívható. Ezen a télen a Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentéseket követõen a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetekben pedig értesíti a mentõszolgálatot.