Így hívjon segítséget a hajléktalan emberekhez

2019-01-11 | Közélet
A havazás idõszakában megemelkedik a diszpécserközpontokba érkezõ utcai telefonhívások száma. A tapasztalatok alapján a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársai öt pontban foglalták össze, mire figyeljünk,  amikor bejelentést teszünk arról, hogy ha egy hajláktalan embertársunk azonnali segítségre szorul.

A töredék információk, hibás bejelentések ugyanis esetenként nehéz helyzetbe hozzák az ellátást végzõ szakembereket.

1. A bejelentõ maradjon higgadt, szánjon idõt a segítségnyújtásra, álljon meg a helyszínen, gyõzõdjön meg a pontos címrõl és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.

2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, mit kell kérdeznie, közben vizsgálja meg a környezetet, vizes-e a ruhája, van-e sérülése.

3. A diszpécser kérdéseire próbáljon meg pontos választ adni, szóljon, ha bizonytalan valamiben.

4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utána néz a háttér információknak, beazonosítja a területet, egyértelmûsíti a bejelentõtõl kapott részleteket. Ez több percet is igénybe vehet. Elõfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.

5. Ha valamilyen sürgõs teendõ adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.

A budapesti hajléktalan ellátó diszpécserközpont a 06-1-338 4186-os telefonszámon hívható. Ezen a télen a Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentéseket követõen a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetekben pedig értesíti a mentõszolgálatot.

Megosztás