A Ceetrus portfólióhoz tartozó Budaörsi Auchan Kereskedelmi Központ utolsó üresen álló telkén egy több épületből álló, vegyes funkciójú kereskedelmi ingatlanfejlesztés megvalósításán dolgozik a projekt kivitelezője, a 2021 januárjában megalakult Nhood ingatlanszolgáltató vállalat.
A 4.515 m2 telken, 24.300 m2-nyi vegyes funkciójú kereskedelmi fejlesztés valósul meg.
„A Budaörs Green Strip Mall a Nhood People-Planet-Profit szemléletű vállalati filozófiáját szem előtt tartva, értéknövelő módon, vegyes funkciójú, kellő zöldfelülettel, éttermekkel, közösségi térrel rendelkező ingatlanfejlesztés keretében valósul meg, amire nagyon büszkék vagyunk. Bízunk benne, hogy a projekt példaértékű lehet a hazai piacon a fenntarthatóságról alkotott elképzelésünk alátámasztására is.” – mondja a beruházásról Pascal Steens ügyvezető igazgató az Nhood Hungary honlapján a beruházásról.
A helyszínen több ismert nagy márka – az Auchan, az Auchan Korzó, az Ikea, a Decathlon, a Burger King és a Bellozzo – is megtalálható. A projekt szerint hozzájuk csatlakozik az új márkaként piacra lépő Harvey Norman, amely minőségi bútorokat, lakberendezési cikkeket és háztartási elektronikát kínál a vásárlók számára.
Az ausztrál üzletlánc magyarországi zászlóshajó áruháza és irodája a tervezett fejlesztés nagyobb épületében kap helyet, míg a kisebb házban további üzletek és vendéglátóipari egységek kerülnek kialakításra.
A helyszín megközelíthetőségét – a kerékpáros infrastruktúra mellett – felszíni parkolók és mélygarázs biztosítják majd.
Környezetbarát, természetközeli beruházást terveznek, ezért a tervekbe fenntarthatósági elemek is kerültek: napelemek, a környezethez illeszkedő, jelentős zöldfelület az épületen és a parkolókban, illetve a fosszilis energiahordozók tudatos mellőzése. A fenntartható működést az energiafelhasználás minimalizálásával, valamint az épület teljes élettartamára vonatkozó karbon semlegességi stratégia megvalósításával tervezik elérni, melynek részeként a káros kibocsátást erdőtelepítéssel (carbon offset) kompenzálják.
A beruházó azt szeretné, hogy a létesítmény modern, friss és fiatalos hangulatú legyen, ezért olyan új üzletekkel, közösségi terekkel, a korábbiaktól eltérő, új szolgáltatásokkal is találkozhatnak majd az ide látogatók, amik eddig nem voltak elérhetőek a közelben.
Törekedni szeretnének arra, hogy közösségépítő és élményszerű legyen a hely, ezért az épületek közötti területen zöldfelületek, játszótér, pihenőpark, kávézó és éttermek kínálnak majd találkozási és kikapcsolódási lehetőséget a legkülönbözőbb generációk számára.
Vágó Csaba, a budaörsi Polgármesteri Kabinet vezetője a Budaörsi Infónak elmondta, hogy a vegyes funkciójú kereskedelmi ingatlanfejlesztés tervezési előkészületeiben az önkormányzat is részt vett és a beruházás megfelel az építési szabályzatnak.
A kabinetvezető elmondta azt is, hogy komplex, XXI. századi igényes épületegyüttes létesül a területen, egyszerre lesz vásárlási, szabadidős és közösségi helyszín. Ráadásul sokkal kisebb terhelést ad, mivel az áruház „kiállítótérként” fog üzemelni, azaz a termékeket az üzletben kiállítva bemutatják a vásárlóknak, akik később az interneten meg tudják rendelni a kiválasztott árut.
Vágó Csaba kiemelte: „további pozitívum, hogy nem érint zöldfelületet, sőt a beruházás központi eleme a fenntarthatóság, mind az energiatermelés és -felhasználás, mind a zöldfelületek megtartása és kialakítása területén.”
Arra a kérdésünkre, hogy a lakosság részéről érkezett már esetleg jelzés az Önkormányzat felé, hogy ezt az áruházat sem szeretnék a környékbeliek, azt a választ kaptuk, hogy az önkormányzat és a beruházó cég között folytatott egyeztetéseken nyomatékosan kérte az önkormányzat a vállalat képviselőit, hogy széles körű társadalmi egyeztetést folytassanak a budaörsiekkel, és a beérkezett lakossági véleményeket vegyék figyelembe.
A projektet kivitelező Nhood Hungary nemrégiben csatlakozott a Budaörsi Önkormányzat kezdeményezéséhez, melynek Értéknyilatkozatát a budaörsi Városházán a helyi önkormányzattal együtt kis- és nagyvállalatok, valamint civil egyesületek és non-profit szervezetek írtak alá. Az eseményen Pascal Steens igazgató és Szemerédi Dóra Diána CSR és belső kommunikációs vezető képviselte.
A „Budaörs Közösség – Közösségi CSR Platform” egy nyitott és önkéntes együttműködés, melynek célja, hogy hatékony együttműködést bontakoztasson ki a város életében a vállalatok és civil szereplők között az összehangolt társadalmi felelősségvállalás terén.
A beruházó a Budaörs Green Strip Mall megnyitását 2024-re tervezi
Major Edit
Forrás:(Budaörsi Infó / Forrás: www.nhood.hu/hu)