Ezzel kapcsolatos fejlemény, hogy az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nyílt tenderfelhívást tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben. – írja a Napi.hu november 4-én.
A cikk szerint a feladat – és az út is – két részből áll:
- Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról és tart a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig. Ennek a hossza 85 kilométer.
- A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad – az M7-es autópálya új csomópontján keresztül – az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el. Ennek a hosszúsága 35 kilométer.
Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is.
A tervezett út részben a meglévő utak négysávúsításával készül úgy, hogy elkerüli a településeket. A tervezési idő 20 hónap.
Emlékeztető:
A Magyar Távirati Iroda április 10-i közleménye szerint Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár egy Bükfürdőn tartott beszéde szerint – idézzük – “döntött a kormány a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról, ami részben tehermentesítené az M1-es autópályát és az M5-ös autópályát a budapesti átkeléstől.”
A Napi.hu TELJES cikkét ITT olvashatja!