Idézzük a Magyar Távirati Iroda közleményének erre vonatkozó részét:
"..A nemzeti autóbusz stratégia keretében, hat év alatt hatezer buszt cserélnek modern jármûvekre a közösségi közlekedésben – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter pénteken, az Ikarus székesfehérvári gyárában tett látogatását követõen.
Palkovics László a sajtóeseményen azt is közölte, hogy megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából leágazó 13-as és 81-es, továbbá a 63-as fõút kétszer kétsávosra alakítására a meglévõ nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülõ gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén elõkészítés alatt álló M8-as autópálya között.
Megjegyezte, hogy az elõkészítõ munka most kezdõdik, s része annak a 3200 milliárd forintos útfejlesztési programnak, amit a kormány nemrégiben elindított.
A tárcavezetõ kitért arra is, hogy a programnak három alapelve van: minden gyorsforgalmi útnak el kell érnie a határokig, a megyei jogú városok között autópálya vagy autóút biztosítja az összeköttetést, illetve a gyorsforgalmi úthálózatnak bármely településrõl harminc perc alatt elérhetõnek kell lennie.
Utóbbihoz kapcsolódik az M8-as tervezése és építése, valamint az M9-es autópálya késõbbi fejlesztése.
Palkovics László hangsúlyozta, hogy az elkövetkezõ hat évben ezen útfejlesztések jelentõs része meg fog valósulni…"
-MTI-
Címlapkép: uteppark.hu