Fontos fejlesztés: négysávosítás és negyedik sztrádacsomópont

2019-11-05 | Helyi közélet
Székesfehérvár számára kulcsfontosságú fejlesztések tervezését írta ki pályáztatásra a NIF Zrt. Komplex beruházásként a 81-es és a 63-as főút négysávosítása, a negyedik autópálya lehajtó, a délnyugati átkötéssel az Új Csóri úti körforgalom tehermentesítése is szerepelnek a tenderben.

A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. elindította a Komárom és Sárbogárd közötti útvonalfejlesztés tervezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, amelynek több pontja érinti Székesfehérvárt is. A tervezőknek a 13-as, a 81-es és a 63-as főút bővítését kell előkészíteniük: a Komárom – Kisigmánd – Kisbér (81-es főút) – Székesfehérvár (M7-es) – Sárbogárd (leendő M8-as) útvonalon. A kiírás tartalmazza az új M7-es csomópont tervezését is.

„Nagyon örülünk, hogy egy olyan, konkrétumokat tartalmazó fejlesztési és tervezési csomag került kiírásra, amely Székesfehérvár és környéke számára választ ad a legfontosabb közlekedési kérdésekre, problémákra. Fontos a közlekedés biztonságának megteremtése, amely egyrészt a kis kapacitású, balesetveszélyes csomópontok bővítését jelenti, másrészt a tervek megvalósulásával korszerű négysávos út köti majd össze az M1-M7-M6-os utakat, amitől a balesetek számának csökkenését várjuk. Környezetvédelmi szempontból is előrelépést teszünk, és az új szakaszok jelentős mértékben tehermentesítik majd a város belső úthálózatát is az átmenő forgalomtól. A beruházás a Dunántúl két fontos erőközpontját – Székesfehérvárt és Győrt – hozza közelebb egymáshoz, valamint a megye déli részének integrációját segíti ez az útfejlesztés. A tervezett beruházásokkal tovább erősödik a város infrastrukturális helyzete, és ez biztosítja, hogy a fehérvári gazdaság nemcsak a mában, hanem a jövőben is prosperáljon, fejlődjön.” – erősítette meg dr. Cser-Palkovics András polgármester.

 

OKK Fehérvár

 

Megosztás