Drága tatabányai telefonhívás

2019-05-24 | Hasznos infók
(A kép illusztráció!) Egy nõ tett feljelentést a Tatabányai Rendõrkapitányságon 2019. május 23-án. Elmondta, hogy aznap egy ismeretlen személy egy mobilszolgáltató nevében felhívta õt és adategyeztetés céljából a bankkártyája adatait kérte tõle. A sértett meg is adta a kért adatokat, miután pedig rájött, hogy csalás áldozata lett, letiltatta a kártyáját. Ekkor azonban már több tízezer forint hiányzott a számlájáról.

A hasonló, bankkártyával összefüggõ csalásokmegelõzése érdekében a rendõrség kéri, hogy fogadják meg az alábbi tanácsokat!

Soha ne adja meg bankkártya adatait telefonon!

A mobilszolgáltatók, bankok sosem kérnek telefonon bankkártya adatokat. Amennyiben erre hivatkozva telefonálnak, bontsa a hívást!

Bankkártyáját soha ne hagyja õrizetlenül!

Elvesztése esetén azonnal tiltassa le!

A PIN kód kizárólag Önre tartozik, azt ne adja át másnak, és ne helyezze el a kártyája mellett!

Az ATM kezelésénél ne fogadja el ismeretlen személy segítségét, ha bizonytalan kérje meg családtagját, ismerõsét!

Bankkártyáját adja oda senkinek, a család tagjainak igényeljen társkártyát!

Állítson be vásárlási limitet!

Ha a vásárlás helyszínén nincs mobil leolvasó, személyesen vigye a kártyát a leolvasókészülékhez.

Nyilvános hozzáférésû hálózaton intézett vásárlásait követõen mindig lépjen ki az alkalmazásból!

Internetes vásárlás alkalmával a kereskedõk soha nem kérhetnek PIN kódot.

Ha baj van, mielõbb tiltassa le a bankkártyáját a bank ügyfélszolgálati telefonszámán!

A Komárom-Esztergom Megyei Rendõr-fõkapitányság közleménye

Megosztás