Újabb szakaszon építenek terelést Tatabánya és Budapest között az M1-esen

2019-08-12 | Tatabánya
Az idei évben minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódik az M1-es autópálya felújítása. A Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg jövő év végéig Tatabánya és Budapest között, mindkét irányt érintve. Ahhoz, hogy a felújítási munkálatok idején is 2x2 sávon haladhasson a forgalom, újabb sávelhúzásos terelést kezdenek el kiépíteni a Budapest felé vezető oldalon a szakemberek az 57-es és 37-es kilométerszelvények között.

Az M1-es autópálya Tatabánya és Budapest közötti szakaszán augusztustól jövő év végéig összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg, mindkét irányt érintve. A héten a munkálatok első ütemében a szakemberek a 19-es és 31-es kilométerszelvények között építették ki a sávelhúzásos terelést, hogy a munkaterületek mellett az eddig is megszokott 2×2 sávos kapacitással működhessen a gyorsforgalmi út. A kiépített forgalomterelés és a biztonságosan elkorlátozott munkaterületen a kivitelezők is felvonultak és a marási munkákat elkezdték a 31-es kilométerszelvénytől Budapest irányába.

 

A következő napokban újabb munkaterületet alakítanak ki a szakemberek, melyhez kapcsolódóan az érintett szakaszokon, a terelések kiépítése alatt 1 sávon haladhat majd a forgalom. A munkálatok során többek között 10 kilométernyi ideiglenes burkolati jelet ragasztanak le, 2500 darab úgynevezett klemmfix elválasztó műanyag elemet fúrnak a burkolatba és mintegy 500 darab KRESZ és tájékoztató táblát helyeznek ki:

 

Augusztus 12-én, hétfőn elbontják az épülő szárligeti csomópont sávelhúzásos terelését  a Budapest felé vezető oldal 48-as kilométerénél és mindkét oldalon, a 37-es és 57-es szelvények között a leállósávban szükséges ideiglenes burkolatjeleket ragasztják le, illetve kihelyezik a külső oldali táblákat is.

Augusztus 13-án, kedden elkezdik az átterelt oldal kiépítését a főváros felé vezető oldalon az 57-es és 45-ös kilométerszelvények között, melynek során kihelyezik a szükséges KRESZ és tájékoztató táblákat, valamint klemmfix elválasztó műanyag elemeket fúrnak a burkolatba, ideiglenes sárga burkolati jeleket ragasztanak, ez idő alatt a forgalmat a leállósávra terelik, emiatt késő délutánig hosszabb menetidőre számíthatnak a főváros felé közlekedők.

Augusztus 14-én, szerdán befejezik az átterelt oldal kiépítését a Budapest felé vezető oldal 45-ös és 37-es kilométerszelvényei között, folytatva a kedden elkezdődő munkákat, a forgalom ekkor is majd csak a leállósávon keresztül haladhat. Aznap szintén késő délutánig várható jelentősebb torlódás a térségben.

Augusztus 15-én, csütörtökön a Tatabánya felé vezető oldal munkaterületének korlátozását is kiépítik a 37-es és 57-es kilométerszelvények között, a Tatabánya felé vezető oldal személygépjármű forgalmát ennek keretében átterelik a Budapest felé vezető oldal lezárt, belső sávjára, míg a nehézgépjárművek a leendő munkaterület mellett, a belső sávot használhatják a Tatabánya felé vezető pályaoldalon. A közlekedők várhatóan kora délutánig tervezhetnek hosszabb menetidővel ezen a szakaszon.

 

A terelés kiépítését követően így augusztus 15-től a Budapest felé vezető oldalon közlekedők a leálló-, illetve a külső sávon haladhatnak, míg Tatabánya felé a személyautók a főváros felé vezető oldal belső sávjába átterelve közlekedhetnek, a nehézgépjárművek pedig maradhatnak az adott pályaoldal belső sávjára terelve. Így a korábbi felújítások során már megszokott, úgynevezett 2+1+1 sávos terelés lép életbe. Fontos, hogy a munkaterületben érintett harkályosi pihenőhely mindkét pályaoldalon zárva lesz a következő időszakban.

 

Az autópálya jelentős forgalma miatt nagyobb torlódások alakulhatnak ki a felújítási és terelési munkák idején, ezért a közlekedők türelmét kéri a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. A közlekedőket arra kérik a szakemberek, hogy a munkaterületek előtt időben kezdjék el a besorolást, alkalmazzák az úgynevezett zipzár elvet, segítsék autóstársaik besorolását a megfelelő sávokba, ezzel a módszerrel érdemben csökkenthetőek a torlódások. A szakemberek arra is felhívják a közlekedők figyelmét, hogy az előjelzéseket figyelve, a kihelyezett forgalomtechnikai jelzéseknek megfelelően, a sebességkorlátozásokat betartva, fokozott óvatossággal közlekedjenek a munkaterületek mellett az ott dolgozók és saját biztonságuk érdekében. Az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A közlekedőket az autópályák fölött található digitális kijelzőkön, vagyis változtatható jelzésképű táblákon is előre tájékoztatják majd a korlátozásokról, esetleges torlódásokról.

 

Az M1-es autópálya felújításáról, a következő hónapokban életbe lépő korlátozásokról részletes információk és térképes grafika is megtalálható a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hivatalos weboldalán a következő linken keresztül: https://internet.kozut.hu/2019/08/02/a-budapest-es-hegyeshalom-fele-vezeto-oldalakon-osszesen-71-kilometernyi-szakaszon-ujul-meg-az-m1-es-autopalya/.

 A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály közleménye

 

A címlapkép illusztráció!

 

Megosztás