Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt. A beruházás a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) együttműködésében jön létre.
A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.
Az utolsó elem beemelésével immár átjárható az új hídszerkezet, amely a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet. Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.
Az első vonatok még idén tavasszal átkelhetnek az új hídszerkezeten. A még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, valamint a vasúti szakági munkák – már csupán az utolsó simítások ahhoz, hogy az új vasúti híd teljes értékűen hozzájárulhasson a dunai látképhez is, kiegészítve a Rákóczi híd sziluettjét a belváros felől.
A Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódaruk még sokáig maradnak a helyszínen, hiszen az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak – az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot már leemelték.
A munkák révén nemcsak új vágány épül, hanem a régi, rossz állapotú vasúti hidakat is kicserélik.
(Forrás: magyarepitok.hu)
SzK