Lengyelországból kivonul, nálunk megmarad a Tesco

2020-06-21 | Budaörs
A Tesco Lengyelországban a kiskereskedelmi lánc több mint 300 üzletét értékesíti. Az elmúlt években rendszeresen felmerült a pletyka, hogy Magyarországot is elhagyja a vállalat, erről azonban nincs szó, a Tesco elkötelezett Magyarország iránt.

„Az itteni operációnk jól teljesít, ezért további fejlesztések is várhatók” – nyilatkozta a Portfolio-nak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója. „Közép-európai stratégiánk arra irányul, hogy fittebbek legyünk, bizalmat építsünk és növekedjünk. A Tesco Polska eladása segít bennünket abban, hogy másutt a növekedésre fókuszáljunk. Az elmúlt pár hét során új áruházakat nyitottunk Szlovákiában és Csehországban, Magyarországon pedig elindítottuk a Shell-Tesco kényelmi pilóta-programunkat és újabb városokat is bekapcsoltunk a Tesco-online szolgáltatásunkba. Mindezt azért tettük, mert ebben a három országban jelentős növekedési lehetőségeket látunk” – mondta Simister úr.

A lengyel tranzakció kapcsán elmondta, hogy a lengyel piac nagymértékben különbözött a másik háromtól, és más régiós operációinkkal szemben Lengyelországban tartósan veszteségesek voltak. A régió vezetője arról is beszélt, hogy amikor a fejlesztési irányokról vagy akár az operációk esetleges eladásáról döntenek, milyen paramétereket vizsgálnak. Kiderült, hogy többek között a vevői elégedettségre, a készpénztermelő képességre és a profitstabilitásra fókuszálnak, és ezekben a magyar operáció erős. „Ezért mi elkötelezettek vagyunk a magyar piac iránt és nem tervezzük, hogy kivonuljunk Magyarországról” – jelentette ki a régiós vezető.

A Tesco várható magyarországi fejlesztéseivel kapcsolatban elmondta, hogy reagálnak arra, ahogy az internet megváltoztatja a vásárlói szokásokat, és ehhez kell igazítaniuk az üzletek méretét, kinézetét, és más értékesítési csatornák fejlesztéseit is. Terveik szerint a hipermarketekbe fektetnek be, másrészt a kényelmi formátumokba, itt elsősorban a Shell-Tesco programra kell gondolni, és természetesen az online kiszállítás szolgáltatás csatornába is, hiszen az elmúlt két hónapban megdupláztuk online kapacitásunkat a régióban – mondta el Simister. A minapi bejelentést követően a Tesco árfolyama egy százalékkal került feljebb.
Forrás: Portfolio
R. V.

Megosztás