A lezárás idején a vonatok nem érintik a Keletit, minden járat induló- és végállomása más pályaudvarokra és állomásokra kerül át.
Jelezték: a Nyugati és a Déli pályaudvar, valamint a peremkerületi állomások maximális kapacitását felhasználva a vonatok érkezésére és indítására a vasúttársaság olyan menetrendet alkotott, amit összehangolt a Kelenföld-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vasútvonal felújításának idejére bevezetett közlekedési renddel.
A lezárás érinti a többi közt a Budapest-Gyõr-Hegyeshalom, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs, a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely, a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lõkösháza, valamint a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalat. Felhívták a figyelmet: a lezárással kapcsolatos információk elérhetõk a www.mav.hu/keleti oldalon.
Részletezték: a két hét alatt javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán, és a csarnok egész területén újraaszfaltozzák az utasperonokat. Karbantartják a teljes állomás felsõvezeték-hálózatát, a biztosítóberendezést, az energiaellátási hálózatot és a térvilágítást. Új utastájékoztató LED-kijelzõfalat telepítenek a csarnokba, lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat, kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat. Helyreállítják a károsodott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken. Virágosítják és rendezik a fõbejárat, valamint az oldalsó kapuk közelében lévõ zöldterületeket.
MTI
w