Soha nem találná ki, mi növeli a gyerekek lelki ellenálló képességét

2019-09-30 | Budaörs
Annak ellenére, hogy szinte az összes kutatási eredmény azt igazolja, hogy milyen jót tesz a gyerekeknek a szabadtéren eltöltött idő, manapság mégis inkább a beltéri foglalkozásokra billen a hangsúly.

Bár néhány szülő aggódik a csemetéje testi épsége miatt, amikor az szeretne például felmászni egy fára, a kutatások szerint a szabadtéri játékok olyan előnyökkel járhatnak, amire lehet, hogy korábban még nem is gondoltak. Eredményeik ugyanis igazolták, hogy egy erdei kaland nagyban elősegíti többek között a lelki ellenálló képesség fejlesztését.

Az elmúlt másfél évtizedben az iskolák elkezdték felismerni a szabadban töltött idő fontosságát. Ennek eredményeként olyan programokat fejlesztettek ki, amelyek az osztálytermen kívüli tanulást segítik elő. Ezért váltak olyan népszerűvé például az erdei iskolák, ahol az erdőt és a természetet hívják a pedagógusok segítségül a tanulás és a fejlesztés eszközeként. Az erdei iskolában a gyerekek lehetőséget kapnak a természetes környezet felfedezésére, a megfelelő kockázat és kihívás megtapasztalására, és megtanulnak másként tanulni.

Az erdei iskola több szempontból pozitív hatással bír.

A tudósok most több mint harminc interjút készítettek, amely során négy és kilenc év közötti gyerekeket kérdeztek meg azért, hogy jobban megértsék: az erdei játékok és a természet közelsége hogyan segítheti elő a tanulást.

Megállapították, hogy az erdei iskolában a diákok függetlenebbnek érezték magukat és ezért jobban megértették a személyes, társadalmi és környezeti felelősségvállalásukat.

Az emocionális alkalmazkodásnak köszönhetően számos nehézség kezelhető, köztük a szorongás, a depresszió, a negatív énkép és a nehéz helyzetek átvészelése.

 

ORIGO

w

Megosztás