Tényleg megszűnik az Ügyfélkapu januártól

2024-10-27 | Közélet
Én sok esetben használtam - gyorsabbá, egyszerűbbé tette az ügyintézést. Ide kaptam pl. hivatalos ügyek értesítéseit is...De mi lesz most? Egy új dolog, ami csak galibát fog okozni? Egy jól bevált dolog megváltoztatása - de miért?

Ezt írja a penzcentrum.hu:
Az online ügyintézési lehetőségek továbbra is elérhetőek lesznek, csak másként. Év elejétől az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) applikációját használhatjuk. Lehetséges, hogy nem lesznek biztonságban az adataink az egységesített online térben? Sokan inkább a sorban állást választanák a jövőben és a személyes ügyintézést. Utánajártunk, hogyan fog működni a rendszer és megnéztük, hogy mennyire tűnnek megbízhatatlannak az új belépési opciók. (Teljes cikk ITT, néhány idézet alább)

Az Ügyfélkapu-regisztrációt korábban, első alkalommal személyesen kellett intézni, amely egyfajta plusz biztonságérzetet adott a felhasználóknak.

Az Ügyfélkapuhoz kapcsolódó fő változás, a 2022 óta üzemelő kétfaktoros hitelesítéssel működő Ügyfélkapu+, amely leváltja a hagyományos Ügyfélkaput, valamint a központi digitalizálás céljával, szeptemberben elindított Digitális Állampolgárság Program híre tévesen összemosódott. A Digitális Állampolgárság pedig sokak számára még idegen és kevésbé nyitottak az újításra, ezért felháborodást keltett, amikor egyre több forrás szerint a DÁP vagy a személyes ügyintézés között lehet majd választani a jövőben, az Ügyfélkapu inaktiválása után.

Jó hír, hogy a személyiségünket, illetve az adatainkat sem fogják elrabolni és valószínűleg a digitalizálással, a rendszer fejlesztésével nem fogunk könnyebben hacker-támadások áldozatává válni, nem utolsósorban pedig továbbra is használhatjuk az online ügyintézési platformokat.

2025. január 16-tól valóban megszűnik az Ügyfélkapu, de fontos leszögezni, hogy a Digitális Állampolgárság Program elindulásával nem az online ügyintézési lehetőségtől kell elbúcsúzni, ahogy ezt fentebb is írtuk, csak a bejelentkezési, hitelesítési folyamat alakul át. A felületre belépve már most is látható a „Váltson Ügyfélkapu+-ra vagy DÁP mobilalkalmazásra!” üzenet. 2025 elejétől a hagyományos Ügyfélkapu belépést kivezetik és csak a kétfaktoros, biztonságosabb belépést biztosító Ügyfélkapu+-on és a DÁP alkalmazáson keresztül érhetjük el a Személyre Szabott Ügyintézési Felületet (SZÜF).

Hogy hogyan működik az Ügyfélkapu+, hogyan lehet igényelni, illetve – legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer birtokában a mobil-telefonunkon – hogy lehet a DÁP-applikációt alkalmazni,  a fent említett cikkben olvasható.

Minderre azért van szükség mindennek kitalálói szerint, hogy digitális állampolgárok legyünk” – és, ha én nem akarok az lenni…….?

SzK

Megosztás