A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, vagyis a Déli Körvasút megvalósítása azért szükséges, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven.
Annak érdekében, hogy az építkezés után a vasút menti területek a legjobban szolgálják az itteniek mindennapjait, rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket akar létrehozni a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK). A területrendezés a ma is zöld Hamzsabégi úti szakasz mellett számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint.
A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart, tehát a terveken látható park nem holnap épül meg… (Forrás: budapestkornyeke.hu)
(SzK)