Az épülõ kerékpárútról

2019-04-05 | Helyi közélet
(A kép illusztráció) "A TOP-3.1.1-15-KO1-2016-00004 projekt keretében Oroszlány és Tatabánya között kerül kiépítésre kerékpárút az Által-ér menti kerékpárút folytatásaként az Oroszlány-Tatabánya kerékpárút, mely megteremti annak a lehetõségét, hogy Oroszlány bekapcsolódhasson az európai kerékpáros vérkeringésbe, hiszen a már meglévõ kerékpárút szakaszok Tatabánya, Tata, Dunaalmás irányába közvetlen összeköttetést teremtenek az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút hálózattal.

A Duna mentén tovább haladva Almásfüzitõ, Komárom, Komárno, Gúta – Karva irányokba már korábban megépült szlovák-magyar határon átnyúló projektek segítségével a kapcsolódó kerékpáros hálózat, így egy ~100 km hosszúságú összefüggõ határon átnyúló kerékpárút-rendszer jön létre. A projekt zárásának idõpontja 2019. szeptember 30., a projekthez elnyert támogatás 1.172.560.282 Ft.
 

A projekt keretében Tatabánya és Környe közigazgatási határától indulva Oroszlányig (településközpontig és Majkig) kerül kiépítésre a kerékpárút, mely Környe, Kecskéd és Oroszlány települések közigazgatási területén valósul meg az Által-ér vízfolyás és mellékágai mentén. A projekt összeköti az Oroszlányon 2012-ben a DOP-4.2.2-11-2011-0005 projekt keretében létesített településközponti kerékpárutat a Tata-Tatabánya közötti Által-ér menti kerékpárúttal (ennek tatabányai összeköttetése nem része jelen projektnek).
 

A projekt kapcsolódik a Majki Kamalduli Remeteség újabb ~1,6 milliárd forintos fejlesztéséhez (GINOP), érinti a Mária-út nyomvonalát és a Sacra Velo projekt nyomvonalának részeként kerékpáros megközelítést biztosít az Oroszlányi Bányászati Múzeumnak, melyet a TOP-1.2.1-15-KO1-2016-00008 projekt forrásaiból fejlesztünk ~500 millió Ft-ból.
 

Az Oroszlányi Ipari Parkban számos új gazdaságfejlesztési beruházás valósult meg az elmúlt években és új beruházások is elõkészítés alatt állnak, az elkövetkezendõ 1,5 évben kb. 1500 új munkahely létesítését prognosztizálták elõre a gazdasági szereplõk.
 

A 12.815 méter hosszúságú kerékpárút építése új irányokat nyit meg a települések közötti közlekedési szokásokban, mivel a nyomvonal nem érint különösebben nehéz terepet és a közúton gépjármûvel csak jelentõs kerülõvel megközelíthetõ forgalomvonzó létesítményeket is összeköt (bevásárlóközpont, éttermek, szabadidõs létesítmények, turisztikai célpontok).
 

A projekt keretében településeket összekötõ és településen belüli kerékpárforgalmi útvonal kerül kialakításra, mely többször keresztez országos közutat és vasútvonalat, ahol a biztonságos átkelés feltételeinek megteremtése is megvalósul (pl: kivilágítás, forgalomlassítás, felfestés). A projekt egyik nagy erénye, hogy letereli a kerékpáros forgalmat az igen jelentõs gépjármûforgalommal és szûk keresztmetszeti paraméterekkel rendelkezõ 8119-es és 8135-ös közutakról, ezáltal a kerékpáros közlekedés feltételei is jelentõsen javulnak a térségben. Megújuló energia felhasználása érdekében napelemes közvilágítás kerül kiépítésre a Majki közúti átkelési szakaszon."

A teljes cikk ITT olvasható.

Forrás:oroszlany.hu

 

Megosztás