Eljött az idő, amikor a főváros önkormányzatának összetétele talán már Wittinghoff Tamásnak is megfelel, így bízunk benne, hogy eredményes tárgyalásokat tud folytatni a budaörsiek érdekében.
Egyre nagyobb problémát jelent a városra nehezedő forgalomterhelés. A reggeli csúcsidőben az M1/M7 közös bevezetőn Törökbálintig áll a sor, a budaörsi főúton már az Aradi utca vonalát súrolja a reggeli torlódás, ami a tömegközlekedést választók életét is egyre inkább megkeseríti, buszsáv ugyanis csak a Virágpiactól áll a BKK járatainak rendelkezésére.
Az autós és gyalogos zsúfoltságnak szintén van oka, ti. a Pest megyei agglomeráció lakosságszáma az elmúlt években egy budakeszinyi lélekszámmal nőtt. Ez részben annak is köszönhető, hogy az eredetileg egyházas vagy üres telkek vonatkozásában olyan építési engedélyek születnek, melyek egy telekre több családot is beköltöztetnek, magyarul, ahol eddig egy család lakott, oda társasház formájában 4-5 család is bezsúfolódik, amelyek jelentős része Budapestre ingázik minden nap, sokuk autóval. Budaörsön egyre több helyen látunk ilyen beruházásokat.
Ildomos lenne átgondolni a lakóparkok, társasházak száma további növelésének következményeit, mert ilyen ütemben néhány év alatt több ezer, akár tízezer fővel is nőhet a város lakosságszáma, ami önmagában egy élhetetlen közeget eredményez. Az 1986 óta város (előtte község) infrastruktúrája pedig az azóta történt fejlesztésekkel sem bír el ilyen lakosságszámot, illetve helyi forgalmat.
Az autópályán összesen két helyen lehet átkelni a túloldalra, ez a két autós átkelő kb. 10-15 évvel ezelőtt még elegendő is volt. Azonban sorra nyílnak új áruházak a kamaraerdei oldalon is, és azokon a szakaszokon is állandósultak a forgalmi dugók, ahol 1-2 éve még nem volt jellemző.
Nagyon átgondolatlan stratégiának tartom ezt a típusú túlzsúfolást, ami hosszú távon keseríti meg a hosszú éve itt lakók, ide költözők mindennapjait.
Nem politikáról beszélünk, hanem tényekről, a város jelenlegi állapota nagymértékű túlzsúfoltságról árulkodik.
Nem árulunk el nagy titkot, hogy az M0 egyes szakaszainak hosszan elhúzódó munkálatai miatt is sok autós inkább Budaörs felé hajt be a városba. Ugyanakkor az az állapot, midőn mind az autópálya, mind a főút használhatatlan a csúcsidőben, és néha azon kívül is, megcáfolja a polgármester kizárólagosan a megyei autópályadíjra hárított felelősségét. Ilyen helyzetben teljesen mindegy, mivel mindkét útvonal be van dugulva.
Budaörsöt terheli a többi agglomerációs település lakosságszámának növekedése is, ezért fokozottan szükség lenne a települések közötti együttműködésre, közös stratégia kialakítására ahelyett, hogy ezen települések, Budaörsöt is ide értve, városrésznyi területeken nyitnak utat újabb lakóparkok, társasházak építésének.
A város főútjának állapota is hosszú évek óta egyre rosszabb, töredezett, kátyús, hullámos, a közösségi közlekedés járműveit is fokozottan amortizálja. Ugyan nem városi fenntartású útszakaszról beszélünk, ám bízunk az önkormányzat tárgyalóképességének hatékonyságában a felújítást illetően, mivel ez immáron évtizedes problémává nőtte ki magát.
Az egy járatra két külön bérlet megváltásának kötelezettsége a város és a főváros / BKK közötti megállapodás függvénye. Míg a Budapest – bérlettel 9500 forint ellenében a főváros szinte teljes hálózata igénybe vehető, az 5000 forintos Budaörs bérlet mindösszesen néhány megállóra, a fővároshoz képest összehasonlíthatatlanul rövid szakaszra érvényes. De azt külön meg kell vásárolni a mai napig, ezért bízunk az önkormányzatban, hogy sikerül ezen a téren javítani az új fővárosi vezetéssel, az üzemeltetővel való együttműködést a budaörsiek javára.
Akár társadalmi egyeztetésre is bocsáthatók ezen kérdések, azonban a kész helyzetre hivatkozva tanácsos lenne mielőbb érdemi lépéseket tenni annak érdekében, hogy Budaörs élhető, közlekedhető város legyen, és ne haladjon tovább a zsúfolt lakótelep és kereskedelmi negyeddé válás felé vezető úton.
Sok sikert kívánunk az új képviselő-testületnek, és ezúton is bízunk abban, hogy a mindennapos, lassan tarthatatlanná váló állapotokon sikerül érdemben javítani.
SD