Gyanús telefonhívások

2022-10-25 | Közélet
Tudunk azonnal reagálni vagy megtéveszt minket egy kedves, hivatalosnak tűnő hang? Nem árt újra és újra felidézni: vigyázzunk, sok a csaló, aki ki akar fosztani bennünket!

Egyre gyakrabban találkozhatunk kéretlen, gyanús telefonhívásokkal, amikor csalók bankok vagy cégek nevével visszaélve próbálnak érzékeny pénzügyi adatokat megszerezni ügyfelektől. Az elmúlt időszakban több bank nevében is indítottak adathalász telefonhívásokat, gyanús, blokkolt, sikeres tranzakcióra vagy adategyeztetésre hivatkozva. A telefonos csalás során pénz átutalására is próbálják rávenni az áldozatot – a csalók által megadott, úgynevezett „biztonsági számlára”.

Legyen mindig körültekintő kéretlen telefonhívások esetén!

SOHA NE adja meg a bankkártyája adatait, internetbanki jelszavát, azonosítóját vagy egyszer használatos SMS-ben kapott kódját!A bank sosem kéri el ezeket az információkat.
SOHA NE utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.
SOHA NE telepítsen telefonon vagy más csatornán érkezett felhívásra, kérésre olyan alkalmazást (pl.: Anydesk, TeamViewer), mellyel távoli hozzáférést biztosít eszközéhez. A bankok sosem kérik ezt vírusírtás vagy egyéb jogcímen.

Gyanús megkeresés esetén kérjük, szakítsa meg a telefonhívást, majd hívja a bank ismert, weboldalán publikált ügyfélszolgálati telefonszámát a hívás valódiságának ellenőrzéséhez.
Ne használja az ellenőrzéshez a hívó által megadott telefonszámot! A szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták.
NE hagyja jóvá mobilbanki alkalmazásában az ismeretlen kártyás vásárlásokat vagy átutalásokat, amennyiben azt nem Ön hajtotta végre!

(egyik magyar bank felhívása)

(SzK)

Megosztás