A MÁV közleményében azt írta, a rendõrökkel 2009 óta minden év június 6-án több mint hatvan helyszínen ellenõrzik a közúti közlekedõket, a vasútbiztonsági szakértõk pedig szórólapokkal és szóban hívják fel az autósok, kerékpárosok figyelmét a kockázatokra. Ezenkívül vizsgálják a közúti-vasúti keresztezõdések állapotát, a vágányok melletti területeket, az útburkolat minõségét, a felfestéseket, a fénysorompójelzõk, optikák épségét, láthatóságát.
Tavaly a MÁV és a MÁV- pályahálózatának vasúti-közúti keresztezõdéseiben..Ez egész évre vetítve több mint 2017-ben (83), ám a tavalyi utolsó negyedévben (22-rõl 17-re) és az idei elsõ öt hónapban (25-rõl 20-ra) csökkent a balesetek száma az elõzõ évek azonos idõszakaihoz képest. Május végéig 20 alkalommal következett be baleset az átjárókban, ami öttel kevesebb a tavalyi év azonos idõszakához képest.Idén hét személy halt meg,míg tavaly négy halálos áldozat volt május végéig. Idén eddig négyen súlyosan sérültek meg, kilenc baleset személyi sérülés nélkül végzõdött.
Az események a KRESZ elõírásainak megszegése áll. A balesetek majdnem mindegyikét az okozta, hogy a közlekedõk megpróbáltak még a vonat elõtt átérni, esetleg egy pillanatra kihagyott a figyelmük. Az okok között szerepel a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vasúti fényjelzõ tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, a vezetés közbeni telefonálás is
FORRÁS: MÁV ZRT. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG
w