„Óriási megtiszteltetés volt, hogy mi is repülhettünk a kötelékben azon az ünnepségen, amelyet az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Donald Trump is végignézett" – mondta Hajdú Károly – vagy ahogy mindenki ismeri: "Fedõ" -, a Goldtimer Alapítvány alapítója, akivel a rendezvényrõl és a Li-2-es sikerérõl beszélgettünk.
A Goldtimer Alapítványt – és a Li-2-est – a normandiai partraszállás 70. évfordulójára is meghívták. A csapat már akkor nagyon jól szerepelt, a géprõl az ejtõernyõs ugrások szinte száz százalékban sikeresek voltak. Így meghívást kaptak a 75. évfordulóra is.
Hajdú Károly „Fedõ", a Goldtimer Alapítvány alapítója azt mondta: a Li-2-es típusú gépen 1997-tõl 2001-ig dolgoztak. Negyvenezer óra van benne, és persze sokmillió forint.
Ha meghívnak minket bárhová Európában, az emberek tapsolnak, ujjonganak, és amikor landolunk, szinte megrohamozzák a gépet. Ugyanis az eredeti, orosz alkatrészekkel újítottuk fel a repülõt." Ugyanez volt június 2-át Duxfordban is, amikor az egyetlen Li-2-es leszállt – a fedélzetén öt magyar: három pilóta és két szerelõ. Mindenki a csodájára járt a különleges repülõgépnek.
„Külföldön hihetetlenül értékelik, hogy a Li-2-esbõl ez az egyetlenegy van már csak a világon, az is Magyarországon. Az amerikaiak sorban jöttek hozzánk, hogy megcsodálják a gépet. Belülrõl is megnézték, és nagyon csodálkoztak, hogy minden eredeti orosz benne – kivéve persze a GPS-t és az azonosító jeladót" – mondta Hajdú Károly.
VÁGI BARBARA
FOTÓ: TALÁN CSABA
w