A borvilágban az utóbbi évek nagy sikertörténetei közé tartozik a Sauvignon Blanc, hazánkban is szerencsére lassan levetkõzi a „nõi bor”, illetve a „trendi-” vagy „partybor” sztereotípiákat. Az est „fõszereplõje” ez a kedvelt borfajta volt.
A Borhálónak mintegy 50 boltja van az országban. –tudtam meg az üzletvezetõtõl, Nagy Beatrixtõl. – Fõleg magyar elõállítású borokat árulunk, illetve van néhány Erdélybõl is, mint például a kedvelt Királyleányka. Hamarosan egy jó csésze kávéval is meg tudjuk kínálni a vendégeinket.
Körültekintettem a praktikusan berendezett üzletben. A különbözõ méretû üvegpalackokon kívül „bag in box” csomagolás is sorakozott a polcokon. A tálcákon sajtfalatkák, apró szendvicsek, ásványvizes palackok várakoztak. Aztán megkezdõdött a vakkóstolás. Azért nevezik ennek ezt a fajta kóstolót, mert a résztvevõk nem tudják, melyik pincészetbõl származik a megízlelt bor. Csak tippelhetnek a kérdõíveken bejelöltek közül, majd értékelhetnek 1-10-es számmal. A kóstolást Kõszegi Balázs borász vezette, kedves humorral, segítõkészséggel. Közben sok mindent megtudtunk magáról a borról, a termõterületekrõl, a kóstolás szabályairól.
Végül értékelés is volt, mint része a játéknak.
Aki el szeretne jönni egy hasonló alkalommal, az figyelje a Borháló oldalát.
http://www.borhalo.com/budaors/esemenyek
s.k.
fotó:Dr. Bergh Sándor