Az egyik legrégebbi budaörsi utca, a Temesvári lakói egészen 2019-ig vártak erre. A munkálatokra ráment majdnem az egész év – márciustól novemberig – és, bár most egy viszonylag sima aszfaltrétegen járhatnak az autók, nem minden úgy alakult, ahogy a lakók várták.
Kezdjük az utcai esővízelvezető csatornával és annak nyílásaival: a lakosok naivan arra számítottak, hogy majd a házaik ereszcsatornáiból, amelyek eddig a járdára lógtak, a kivitelező szépen belevezeti a vizet a felszín alatti utcai csatornarendszerbe. Van erre példa Budaörsön. (A több évvel ezelőtt készült gyalogjárda alatt meg is épült az erre szolgáló csőrendszer annak idején.)
De nem így történt. Egyrészt a felszín alatti esővíz-csatornát csak kb. az utca lakott részének felétől kezdték kiépíteni, másrészt közölte a Polgármesteri Hivatal illetékese: a törvény tiltja azt a megoldást, hogy magánházak ebbe engedjék az esővizüket. De akkor miért tették le a csöveket annak idején a járdák alá? Erre nem volt válasz.
A megoldások észbontóak, ahogy a képeken is látszik. Az ereszcsatornából lefolyó víz nekimegy az út szegélyének, vagy éppen felfelé kellene folynia egy kis betonvályúban…
De van más is. Állt egy kisebb fa az egyik, telefonvezetéket tartó oszlop mellett. Levágták, de nem kivágták – mert állítólag a gyökere megmozgatta az oszlopot és nem merték végigvinni a dolgot. Inkább egy kanyart építettek az úttestbe, még keskenyebbé téve az amúgy is nagyon keskenyre sikeredett, „két sávosra” tervezett utat. Újabb kis furcsaság, hogy tovább az utcában ugyanilyen oszlopokat helyeztek simán arrébb – persze beljebb, hogy az úttest még keskenyebb legyen. Ki érti ezt?
Az útburkolat alapja egy laza, betonos keverék, amire csak egy nagyon vékony aszfaltréteg került, ami – többek szerint – gondos útépítések esetén csak a felső, utolsó réteg szokott lenni…
Mi vár a Temesvári utcára a jövőben? Ki tudná megmondani. Csak remélhetjük, hogy azért bírja egy kis ideig.
SzK