Az UniCredit és a Scale Research reprezentatív kutatás – eredményei alapján a 30–39 év közötti magyarok négyötöde vallja azt, hogy fontos számára a környezete védelme, mégis aktív lépéseket csak a diplomás, családcentrikus és elsősorban vidéki harmincasok tesznek a fenntarthatóságért – ismertette az Ökoroom.
A felmérésében azt is kiemeli, hogy a család és az otthon megléte vagy hiánya óriási vízválasztó a harmincasok között, ami a környezethez való viszonyukra is hatással van. A generáció felét azok az otthon- és családközpontú harmincasok (49%, 632 ezer fő) teszik ki, akik jellemzően már házasok, gyermeket nevelnek, és akiknek életében az otthon, a család és a barátok a legfontosabbak.
Számukra kiemelten fontos a fenntarthatóság: nem pazarolnak vizet és áramot, szelektíven gyűjtik a szemetet és külön a használt elemeket, előnyben részesítik a tömegközlekedést, illetve a helyi termelők portékáit, és kerülik a műanyag csomagolást.
A generáció másik felét azok a harmincasok (51%, 646 000 fő) alkotják, akik még jobbára családalapítás vagy gyermekvállalás előtt állnak, kevésbé elégedettek a jelenlegi anyagi vagy párkapcsolati helyzetükkel, jobbára csak túlélnek a jelenben. Elviekben fontos számukra a fenntarthatóság, mégis kevesen lépnek a komfortzónájukon kívülre és mondanak le a kényelmükről, vagy fogják vissza fogyasztásukat.
A 30-as generációba tartozók 41%-a ért egyet azzal, hogy a fogyasztók felelőssége a tudatos életforma kialakítása, egynegyedük a vállalatokhoz köti a felelősséget, egyharmaduk pedig a kormányokhoz. Meglepő módon a fenntarthatósági törekvésekben (komposztálás, hazai áru vásárlása) sokkal inkább élen járnak a vidékiek, mint a fővárosiak. Sokaknál a környezet védelme kimerül a szelektív hulladékgyűjtésben, és a komfortzónájukon kívül eső tevékenységek (a repülés és autóhasználat korlátozása) már érdektelenek számukra.
Forrás:Élő bolygónk